Udzielanie informacji publicznej na wniosek
Opis:
- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje Urząd, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie informacji publicznej.
Termin załatwienia sprawy:
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
- W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem
Opłaty:
- Informacja publiczna udostępniana jest bezpłatnie.
- W przypadku, gdy w związku z udostępnieniem informacji publicznej urząd ma ponieść dodatkowe koszty związane ze sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, można pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Miejsce i sposób złożenia dokumentów:
- Sekretariat Urzędu.
- Poczta e-mail: ug_krasne@krasne.pl
- Tel/fax: 236710017
Tryb odwoławczy:
W przypadku decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji odwołanie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, za pośrednictwem Wójta Gminy Krasne.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 z późn. zm.)